torstai 14. joulukuuta 2017

Toukon touhujen 13. ja 14. päivä

Touko ei lähtenytkään kanani Tampereelle. Taisi olla liian varhainen lähtö tontulle. Murahtaen vain käänsi kylkeä, kun yritin herätellä ja mutisi jäävänsä kotiin.

Kotiin palatessani touko olikin muistanut, että on Lucian päivä. Niinpä se oli juhlan kunniaksi vähän tuunannut tekemääni kranssia.


- Tiesithän, että yleensä Lucian kruunussa on korkeat kynttilät?

- No kun ei sinulla ollut! Enkä minä voi kauppaan kävellenkään tarpoa. Ja miten minä sellaiset olisin saanut tähän härveliin kiinni?

Tänään Touko tulikin kanssani töihin. Sulautui hyvin liikkeen tonttujoukkoon. Löydätkö sinä piilottelevan Toukon?


4 kommenttia:

  1. Nämä on niin valloittavia sun postaukset, joskus tulee nii hyvä mieli, että melkein itkettää <3 KOHTA ON JOULU, JOULU ON KOHTA. Mukavaa viikonloppua ja kyllä löytyi Touko touhuamassa. Päivi*

    VastaaPoista
  2. Niin ihana tämä blogisi! Toukon seikkailut tuovat kyllä joulumielen. Tervetuloa kotikonnuille taas Joulun viettoon. Viime vuoden värikästä lasijoulukuusta täällä ei nyt ole;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei vain, itseasiassa minä olen muuttanut takaisin lakeusille jo aiemmin tänä vuonna ja kotikonnuilla käyn harva se päivä, kun siellä olen töissä eli nyt ei varsinaista joulureissausta enää ole. Vai joku tuttuko siellä?

      Poista
    2. Ei tuttu, mutta jouluihminen. Eksyin blogiisi alkukuusta, ja ihastuin Toukon tekemisiin heti:) Hoksasin jostain tekstistä että Touko seikkaillut viime vuonnakin ja kävin lukemassa nekin. Asun itse kävelymatkan päässä lasikuusesta:)

      Poista